torsdag 6 mars 2014

För första gången på Lidl...


...var jag idag tillsammans med Bisse.
 
Hon har pratat om tyska  (bröd) kringlor som de bakar där, och hon köpte sådana och bjöd mej på en. Det var inte svårt att äta upp den...den var god alltså! Med smör på...
 
Innan Lidl var vi på Återbruket. Bisse köpte en bok, och jag köpte en porslinskatt, en väggklocka med fåglar på, Digestive plåtburkar, och en minitavla med Musse och Mimmi Pigg. Vi tog oss en tur till stan för att ladda batteriet på min bil...
 
Innan vi åkte till stan var jag på Vårdcentralen och träffade diabetessköterskan Ewa och en tjej som skulle bli distriktsköterska. Ewa informerade och tipsade om mat och motion eftersom mitt blodsocker är förhöjt. Fick också en blodsockermätare så jag kan kolla mitt blodsocker själv emellanåt. Spännande! De kollade mitt blodtryck också. Idag var det 140/80. Ett jättebra värde ju! Tycker om syster Ewa jättemycket och känner mej trygg ihop med henne och det avspeglar sej på blodtrycket!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar