torsdag 18 september 2014

Det blev inget tandläkarbesök igår...

...för tandläkaren ringde återbud, och gav mej en ny tid till idag i stället! Min tandläkare kommer att skicka en remiss till en annan tandläkare för bedömning och kostnadsförslag för ev. nya implantat. Tyvärr är det ju väldigt kostsamt med implantat, men oerhört bra när de är på plats, efter mycket (och kostsamt) förarbete. Har idag en delprotes som döljer en borttagen tand, men jag tål tydligen inte plasten i protesen för slemhinnorna är röda och irriterade. Kan inte äta kött om protesen är på plats, så antingen måste jag avstå från det...eller ta ut protesen! På jobbet tar jag alltid ut protesen...vad jag än äter! Det är skönt med en förstående kollega...:)
(Bilden är tagen på en modell i väntrummet hos min tandläkare...!)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar