onsdag 18 oktober 2017

Dags att sova...

...Gösta hoppar själv upp och lägger sej i sängen, men Herbert lägger sej på golvet bredvid sängen, och väntar på att jag skall komma och lägga mej. De ligger en stund bredvid varann...men sedan flyttar Gösta på sej, medan Herbert alltid vill ligga väldigt nära mej. I natt vaknade jag vid 3-tiden och tyckte att Herbert rosslade lite ovanligt mycket. Tänkte att han kanske var törstig...och/eller hade ont i halsen efter undersökningen. Hämtade vattenskålen till sängen...men han ville inte dricka. Då gick jag till kylskåpet och tog fram mangoyoughurt och hällde upp lite på ett fat...då rasslade det till i min säng och två hundar kom rusande ut i köket!!! Något gott ätbart på gång kanske??? Klockan 03.00 på natten??? Kunde inte annat än skratta åt mina så matglada hundar! Båda fick mangoyoughurt utspätt med lite ljummet vatten...väldigt uppskattat av båda! Sedan somnade vi om allihop, och sov ända till 7.30! 
- Herbert har nog haft ont i halsen efter undersökningen, för idag har han ätit sin finfördelade uppblötta mat obehindrat, jag har knappt hunnit med att finfördela den innan han vill ha mer! Han får inte så mycket åt gången. Vågar inte riskera att han blir för ivrig och äter för mycket på en gång, och sätter i halsen! Blev så glad idag när han gick till vattenskålen och drack! Och han trippade på så glatt ute på kvällspromenaden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar