onsdag 4 maj 2016

Körsbärsträden blommar...

...så fint på Sjöbo nu! Bisse stannade bilen där, så jag fick gå ut och fotografera dem.
Bisse och jag började vårt sedvanliga onsdagsbesök i stan med tandläkarbesök för min del, medan hon satt i väntrummet och hade det bra och läste skvallertidningar. För min del var det årlig undersökning och borttagning av lite tandsten. Till en kostnad av 990:-
Därefter besökte vi Systembolaget. Bisse köpte lite vin, och det gjorde jag också...för att fira att jag inte behöver gå till tandläkaren förrän om ett år igen! Om inget händer...
Vi fikade på Ica Maxi, och jag åt en baguette med ost och skinka och drack en Loka Naturell till det. Sedan åkte vi till "Återbruket" där Bisse köpte en jättestor grön växt med vackra blad, och med en stor självvattnande kruka för bara 150:- Vilket fynd!!! Själv köpte jag två barnböcker (10:-), ett mjukisdjur som Gösta skall få när han fyller 1 år på lördag (10:-), strumpstickor (5:-), och en piedistal för 15:-. Piedistalen tänkte jag ha på balkongen i sommar. Innan vi åkte hem var vi också på Willys och handlade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar