onsdag 19 april 2017

Veckans onsdagsshopping...

...började med att Bisse kom och hämtade mej redan 10.15 då jag var kallad till årlig kontroll hos tandläkare Anders på förmiddagen. Hans snälla och goa tandsköterska Mikaela röntgade mina tänder och tog bort tandsten bl.a. Anders kollade röntgenbilderna och tänderna. Allt var ua och jag behöver inte gå dit förrän om ett år, på ny kontroll, om inget oförutsett händer. Gick därifrån väldigt nöjd och glad!
Vi åkte och tog några Turf-zoner...och sedan till Syskonen Andessons Restaurang där vi åt lunch. Därefter till Arken Zoo där jag köpte en sele till Gösta i förhoppning att han skall dra lite mindre när vi är ute på promenader. Bilden visar selen på en skylthund...
Vi handlade matvaror på Willys, ovanligt lite...berodde kanske på att vi var mätta och belåtna efter lunchen...eller helt enkelt för att det inte saknades så mycket hemma efter påskhelgen. På väg hem körde Bisse en extra runda för att vi skulle ta några fler Turf-zoner...väldigt roligt, och det blev flera nya zoner idag!
Snälla Gösta uppskattade inte alls när jag försökte sätta på honom selen, han gjorde allt för att slippa den! Men matte "vann" till slut, och han fick ha selen på inomhus ca en timma innan vi gick ut. Han gick så fint och drog nästan inget alls när vi gick eftermiddagspromenaden. Tog en extra promenad med honom en stund senare och han protesterande inte det minsta när jag skulle sätta på honom selen...han verkade nästan gilla den...och jag var helnöjd med köpet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar