lördag 26 augusti 2017

De första tomaterna...

...har mognat på min balkong, såg jag idag! Skall snart provsmaka dem...:)
- Ägnat mej åt lite matlagning idag...gjorde hamburgare till mej, av nötfärs med kort datum, eftersom jag hade ett par hamburgerbröd kvar i frysen sedan Tim bodde hos mej. Nötfärsen som blev över,  kokade jag till Gösta och Herbert så de fick lite extra gott på sitt torrfoder. De skall ju också få lite lördagsgodis...såklart!  :) 
- På den tidiga kvällspromenaden med mina hundar...träffade vi först Pelle och Ludde...och sedan kom Eva och hennes Molly. Så småningom gick Eva, Molly, Gösta, Herbert och jag vidare till City för Eva skulle köpa cigarretter. Jag satte mej vid en soffa med hundarna...och då kom Linga gående, på väg in på City för att köpa blommor till sin dotter som fyllde 30 år. Såååå roligt att träffa Linga, det var så längesedan! När hon gått in i affären, kom Lotta, Tim och Sabina ut därifrån! När vi pratat färdigt med dom...gick Eva, hundarna, och jag hem...det började regna...så vi blev lite blöta! Senare på kvällen kom det mycket mer regn, så den sena kvällspromenaden blev kort!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar