fredag 22 september 2017

Gula kantareller...och trattkantareller!


Rensade och delade kantarellerna i mindre bitar idag...de jag fick av Lotta igår!

Dagens middag blev en riktig lyxmiddag! Torskrygg med bacon och kantareller, tillsammans med smält smör, kokt potatis och färska tomater. Så himla gott!
- Sent på eftermiddagen kom Lotta, Sabina och Lilla My på besök. Lotta fick tillbaks glassburken som jag fick full med svamp...full med nybakade muffins!

På kvällen, vid ca 20.40 när jag satt och tittade på TV...ringde det på min dörr. Väntade inget besök, så jag funderade på om jag skulle gå ner och öppna, eller inte. Valde dock att gå ner och kolla vem det var som ringde på. Blev oerhört överraskad när Chatarina...som jag inte hört av/haft kontakt med på flera månader...stod utanför med en jättepåse med trattkantareller!!! Hon älskar att plocka svamp, men äter inga själv...så hon ger bort det hon plockar! Har fått svamp av henne förut, men det var  längesedan sist. Vägde påsen med svamp sedan hon gått...den vägde nästan 4 kg !!! Så nu har jag en del att göra i morgon. Skall fråga grannen om de vill ha en del...för jag kan inte ta tillvara på allt själv! Kan ju torka en del...de håller sååååå länge! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar