onsdag 5 september 2018

Blomkålssvamp och Karl-Johan...

...hittade Lotta igår när hon gick i skogen! Hon kom till mej på eftermiddagen med svampen, när jag hade varit i stan med Bisse och onsdagsshoppat. Blomkålssvampen var väldigt besvärlig att rensa, så mycket barr och annat skräp gömde sej i alla gångar på svampen. Men Lotta fixade det jättebra. Jag tog mej an de två Karl Johan svamparna och sedan blandade vi båda svampsorterna och förvällde dem. Jag fick en tredjedel av svampen. Lotta ringde senare på kvällen och sa att hon hade gjort en svampstuvning av en del av svampen...och det var bland det godaste hon ätit, sa hon! Jag gick fram till City och köpte en karrékotlett, till middag i morgon...med god svampsås! Smörstekt svamp...med grädde. Blir första gången jag äter blomkålssvamp!

Vi tog en liten paus i rensandet och fikade. Sabina satt och såg på TV, och Lotta hade med sej tjejen Bailey också. Här vill Gösta. Bailey och Herbert få en liten smakbit av bullen Lotta åt på. Bailey blev flitigt uppvaktad av både Gösta och Herbert!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar