torsdag 15 augusti 2019

Gick upp tidigt idag...

...för de skulle komma och fixa min persienn i köket som inte riktigt fungerat som den skall. Pinnen som man vinklar persiennen med, har ramlat ner gång på gång. Ikväll märkte jag att persiennen är inte bra ändå, fast han fixade pinnen! Försöker jag dra upp persiennen så fungerar inte snörena som de ska, persiennen blir sned i ena hörnet. Glömde påpeka det för persiennkillen. Beställde (äntligen!) en persienn till sovrummet också, och den kommer om ca 1 vecka. När han kommer med den, skall han få kolla kökspersiennen igen...det ingår ju i garantin.
- Har pysslat med mina krukväxter en hel del idag också. Skaffat nya växter fastän jag hade bestämt mej för att minska ner antalet jag redan hade...suck! Några av mina växter har fått bebisar, så jag har gett bort en del av dem. Har fått flera bebisar av snälla grannar, så nu måste jag hitta en plats för dem hos mej...inte det enklaste!
- Tvättat en maskin idag...som torkade på balkongen...mellan regnskurarna. 
- Dagens middag blev rotmos med en bit köttkorv som jag hittade i frysen, sååå gott!
- Sent på em. kom X-et och Timpe hit...för att hämta Timpes krycka som han glömt här. Och så skulle jag kolla Timpes sår på handen som var fullt av var...som både han och jag klämde ut. Tim hade gjort det mesta jobbet själv! Inget att se för "blödiga"...:) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar