måndag 1 oktober 2012

Min skrivare/scanner...

...har krånglat mer och mer den senaste tiden. Själva skrivaren har fungerat hur bra som helst, men inte scannern. I helgen har den varit helt hopplös, den har mest bara fört ett förfärligt oväsen för att efter en stund stanna, och sedan "berätta" att scanningen inte lyckades! Precis som jag inte märkte det...hur många gånger som helst! Trodde att jag skulle bli tvungen att skaffa mej en ny scanner...synd...för jag har gillat den här jättemycket! Tänkte, att jag får väl ringa äldste sonen för råd och tips...
Som av en händelse (???) öppnade jag en lucka på scannern för att se hur det såg ut där...:)
Vaaaa??? Där, runt några kugghjul, såg jag en massa vita hår (kattpäls!) På bilden (som är tagen vid ett tidigare tillfälle)  ligger min katt på skrivaren och har stuckit in tassen till scannern...och där ligger hon ofta. En favoritplats för henne! Fram med pincett, drog och drog...plockade bort en massa hår. Fick ta hjälp av en stoppnål för att få loss ännu mer hår/päls! Ett tålamodsprövande arbete då håret var hårt insnurrat i kugghjulen...!!!
Men det var mödan värt...för nu fungerar scannern snabbt och perfekt igen...och utan att ha några oljud för sej.
Har därefter lagt en tygbit över skrivaren som skyddar den från katthår i fortsättningen...och så kan både Myran och jag vara nöjda och glada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar