torsdag 23 januari 2014

Här är blodtrycksmätaren...

...som jag har fått låna från Vårdcentralen för att mäta mitt blodtryck under 24 timmar! Den mäter mitt blodtryck en gång i halvtimman mellan 07.00 - 23.00 och efter 23.00 en gång i timman fram till klockan 07.00. Den piper och "låter" vid mätningen, men skall inte pipa på natten. Min katt Myran låg på min mage och gottade sej när maskinen påbörjade en mätning. Myran spärrade upp ögonen och fällde öronen bakåt och verkade väldigt uppskrämd över ljudet! Men jag klappade henne och berättade att det var inget farligt. När jag var på Vårdcentralen kom min läkare gående där och fick syn på mej när jag satt i väntrummet. Hon blev överraskad av att se mej där, hon visste ju inte att jag var där för att hämta blodtrycksmätaren. Hon berättade att hon hade fått svar från kortisolmätningen de hade gjort på mej, och den visade inga förhöjda värden av kortisol. Blev glad för det beskedet!
Förresten...det är Bisse som är dagens fotograf! Bra jobbat!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar