torsdag 20 februari 2014

Återbesök på Vårdcentralen...

...efter 3 veckors "ledighet". Fick lämna blodprover, och så kollade de blodtrycket. Blodtrycket som vid de två senaste mätningarna varit lägre än tidigare (med hjälp av blodtrycksmediciner) rusade idag upp till 190/95. Jag fattar ingenting...förutom att jag fick en ny sköterska (Susanne)  idag som tog prover. Hon använde sej av en tunnare nål att sticka mej med än vad jag blivit van vid. Mycket intressant och det funkade bra!...men det var nytt för mej. Nytt för mej var också att blodtrycksmaskinen inte "klarade av" att mäta mitt blodtryck idag trots 4 försök! Så sköterskan fick ta blodtrycket manuellt i stället. Kanske var det bara det, som fick mitt blodtryck att höjas idag??? Förmodar att min läkare ringer mej i morgon och vill ändra blodtrycksmedicineringen...igen!

Bilden på nallarna har jag tagit i Fristads Blomsterhandel där de bor i ett glasskåp och väntar på att få komma till ett nytt hem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar