söndag 2 februari 2014

En nästan vårlik dag...

...har det varit idag, solsken och några plusgrader...jätteskönt! Till och med änderna i Viskan var ute och simmade och såg ut att trivas. Såg dem när jag gick till stationen för att ta tåget hem efter att ha varit i stan och hälsat på mamma.
 
Här hemma njuter Myran av tillvaron...
 
Var på Vårdcentralen i tisdags morse och lämnade blodprover och kollade blodtrycket. Blodtrycket var nu "bara" 163/87. I onsdags ringde min läkare och sa att kaliumvärdet nu var så bra att jag kan sluta med medicinen jag ätit för kaliumbristen. Hon berättade också att 24-timmars blodtrycket visade att jag låg på 140/80 när jag var hemma och på jobbet. Vilken skillnad det kan göra på blodtrycket att slippa sjukvårdsmiljön, jag blir ju så stressad av att vara där...vill bara därifrån!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar