torsdag 25 juni 2015

Bara vävstolen kvar nu...

...som skall bort från lokalen! Frank...chaufför som lämnat och hämtat gods hos oss då jag jobbade, ringde på fm och sa att han tar den. Träffade på honom igår när jag var i lokalen, och passade då på att fråga om han möjligen inte ville ha en vävstol??? Han skulle fundera...och som sagt...han ringde idag och sa att han tar den! Ringde Birgitta H. (som målat porslin hos mej) och bestämde träff med henne på em. då hon skulle till företagshuset och väva. Hon skulle få ett par tomtar som hon hade börjat måla, och som jag hade målat färdigt åt henne. och så ville jag ha lite tips från henne i samband med att jag skulle försöka påbörja att montera ner vävstolen. Birgittas vävkompisar kom också in och kollade...och jag fick erbjudande om att börja väva i deras vävstuga, de hade fått en plats ledig hos sej! Får fundera på det...
En av mina efterträdare på jobbet, Mia...höll på att sopa golvet i deras del av lokalen när jag kom dit. Hon hade mycket att berätta...om både det ena och det andra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar