torsdag 11 juni 2015

Solsken hela dagen...och besök på Vårdcentralen...

...har det varit idag! På Vårdcentralen tog de blodprov på mej för att kolla "långtidssockret". Eller rättare sagt...jag tog blodprovet själv! Fick välja vilken lancett jag ville ha...men kände inte till de lancetter sköterskan visade mej. Hon verkade inte känna till dem heller...ny på jobbet? Så jag valde en söt rosa lancett...och stack mej i lilla vicke vire...och herre gud vad det blödde!!! Efter två papperstussar och ett plåster stannade "blodflödet" av! Får skylla mej själv...och det gör jag! :))) Strax därefter träffade jag min goa och uppskattade diabetessköterska Ewa A: (Ewa med w). Vi gick igenom mina olika värden, sockernivå, blodtryck, vikt, midjemått och mina fula fötter!!! Men hon är så snäll så hon tyckte inte att mina fötter var fula alls! Hon var nöjd med mina övriga värden också! Så jag gick därifrån och var jätteglad! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar