tisdag 25 juli 2017

En orolig dag...

...har det varit idag! Herbert har ulkat och hostat mer och mer, de senaste dagarna. Även spytt upp delar av maten han ätit. Förstår inte varför...det är jobbigt för honom...och även för mej, att se att något inte är som det ska. På eftermiddagen dök det upp en idé i mitt gamla huvud! Han kanske inte tål färskfodret som jag ger honom...och som jag gett honom mer och mer av de senaste dagarna för att han inte skall bli lös i magen. Jag tänkte...om jag skulle försöka att göra egen hundmat till honom!!! Och slippa använda det frysta färskfodret. Så jag iväg till affären...köpte nötfärs och ris...som jag kokade tillsammans med rårivna morötter (som jag hade hemma). Herbert fick enbart denna mat som eftermiddagsmål...och Gösta fick givetvis smaka av denna maten också! Båda hundarna åt den med stor aptit till min stora glädje. Inte var dag man får känna sej som en mästerkock! Och till min stora förvåning...och ännu större glädje, har inte Herbert hostat en enda gång sedan han åt det! Han verkar gladare och piggare...det märktes inte minst när Lotta kom på ett snabbesök efter kl. 21 när hon slutat jobba! Och vad hände när jag varit ute med killarna på sista kisserundan ca 23.30??? Då brukar ibland Gösta och issekatten Myran jaga varann fram och tillbaks i lägenheten några gånger! Myran tycker att det räcker med ett fåtal gånger...men om Gösta fick bestämma så skulle det bli måååånga fler gånger! Vad som hände idag/sent ikväll...var att även Herbert ville vara med i denna lek!!! Så han sprang också fram och tillbaks tillsammans med dom! Behövs inte mer för att jag skall bli tårögd och lycklig! Mår så gott när jag ser att mina "sambor" mår bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar