söndag 9 juli 2017

En hemsk dag...

...som började med att Herberts totalt ändrade matvanor med helt ny mat...gjorde sin "verkan"! Han var så orolig när han låg bredvid mej i sängen tidigt på morgonen...jag gick upp med honom, tänkte att han kanske var törstig. Och det första han gjorde när han kom till köket var att dricka lite vatten. Men sedan började han gå runt, runt...han satte sej ner...och det sprutade lös avföring från honom!!!! Stackars lille "gubben"...han höll sej så länge innan det kom ut! Det blev mycket bajs att ta hand om i köket och därefter svabba golvet! Vi gick sedan vår morgonpromenad, Gösta, Herbert och jag...fotot är tagit vid stationen i Fristad där jag passade på att ta tillbaks en Turf-zon...
Lite senare, när vi kommit hem...och jag hade tvättat en maskin och hängt ut på balkongen för tork, och gjort lite andra nyttigheter...så skulle jag ta fram en ny hushållspappersrulle och en ny toarulle. Dessa rullar har sin plats i städskåpet som är placerat i trappuppgången...och lille Herbert följer mej som vanligt...kollar nyfiket allt vad jag gör! Och då hände det som INTE får hända...Herbert tappade fotfästet då han backade lite när han stod och kollade vad jag gjorde... och han föll ner för stentrappan, och steg för steg "dumpade" det...15 trappsteg = 15 "dump"! Fruktansvärt! Jag ringde Lotta...och Ingela. Så småningom kom båda två...plus Ingelas Pelle. Lotta ringde en veterinär i Ulricehamn som "lugnade" oss och sa: frallor är tåliga...låt honom vila en stund, ge honom vatten...och gå en promenad med honom. Mycket riktigt...Herbert piggnade till efter en stund! Broder Gunnar ringde på kvällen...han, Ulla och deras franska bulldog Molly,  ville komma och träffa Herbert i morgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar