fredag 12 januari 2018

Brödbak och matlagning...

...har jag ägnat mej åt idag! Började med att plocka fram ingredienser för att baka ett slags "hälsobröd" som jag fått recept på, av Lotta. Skulle varit yoghurt istället för kvarg...och russin istället för apelsinskal och nötter istället för pumpakärnor...

Man tar lite vad man har, eller tycker om...och så här såg brödet ut när det var färdigt! Jag visste ju inte ens hur det skulle se ut, men Lotta  (och Sabina) kom förbi och sa att det skulle se så ut. Hon provsmakade och sa att det var gott. Tyckte också att det var gott när det var ljummet och med Bregott på. Men kanske lite för sött för mej...

Tim kom hit samtidigt med Lotta och Sabina, men han skulle åka till stan en stund senare. Han kom för att hämta sin födelsedagspresent. Tim var hos mej ca 45 min. och då hann han provsmaka brödet och tyckte att det var gott. Jag hade testat ett nytt recept, och gjort en oxfärsrulle med senap, stekt bacon, riven västerbottenost, oregano (och lite rester av gräddädelost som jag hittade i frysen). Rullen fick puttra i ugnen tillsammans med grädde tills den blev färdig. Av skyn som bildades, blev det en jättegod redd sås. Både Tim och jag tyckte att det var gott! Han är alltid så snäll...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar