måndag 15 januari 2018

Så roligt man kan ha...

...när man är ensam hemma, då matte har gått till affären! Det blåste mycket och väldigt kallt då vi gick första rundan på förmiddagen. Herbert gjorde snabbt sina behov och ville sedan gå hem. Gick hem med honom, och Gösta och jag tog en något längre promenad. Det gillades av Gösta, men jag var alldeles röd och stel i kinderna när vi kom hem. Eftersom kylan och blåsten skulle övergå i ett rikligt snöfall framåt kvällen bestämde jag mej för att gå till affären och handla lite som behövdes om vi blev "insnöade". Och det var när jag kom hem från affären som jag möttes av denna syn!!!
Två rullar hushållspapper hade hittats i sin plastförpackning, och var förvandlade till tusentals småbitar...! Tänk om man hade haft en dold kamera som kunde visa hur allt gått till...men jag är helt säker på att Gösta har visat Herbert allt han kan...och Herbert är lättlärd och observant! Städade upp allt papper...och tog en ny promenad till affären i den kalla och nariga vinden...och köpte nytt hushållspapper...för det är ett "måste" i vårt hushåll! Gissa om mina kinder är röda och nariga i kväll...?
- På tal om kväll, så har vi nu fått en del snö...kommer kanske mer i natt då vi sover!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar