söndag 3 augusti 2014

Blixt och dunder...

...har det varit idag! I tre omgångar! Först på morgonen...nåja...vid 9-tiden. Men då hade jag redan varit uppe i ett par timmar. Jag försökte fotografera det rikliga regnet som kom i samband med åskovädret när det blixtrade till, samtidigt som det kom en hård knall som skrämde mej rejält! Myran kom springande till mej...hon undrade nog vad som hände när det small!

Hade också tur...för åskovädret hade nästan dragit bort så jag kunde åka och hälsa på lilla mammisen som jag brukar göra på söndagar...och vi drack saft som Bengts Pia hade gjort av jordgubbar och fläder, när hon var på Öland hos sina föräldrar, som har en sommarstuga där.

Passade på att ta en bild på regnvåta "Afrikas blå lilja" i Nybroparken när jag gick till Stationen för att ta tåget hem...


Senare på eftermiddagen, när jag kommit hem, började åskoväder nr. 2 ! Usch...det var hemskt!!! Lilla Myran som inte brukar vara rädd för åskan försökte gömma sej under mej...och när inte det gick...så kröp hon under en byrå, där hon stannade tills åskan hade slutat gå för länge sedan...
 
Åskoväder nr. 3...började lite smått när jag började skriva detta inlägg på bloggen. Har sett några blixtar och hört lite muller...Hur kommer natten att bli? Återstår att se/höra....
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar