måndag 2 maj 2016

Deklarerade idag...

...på eftermiddagen! Alltid gott när det är gjort, även om det inte är "betungande".
Eivor ringde tidigt på förmiddagen och frågade om jag hade lust att gå med på en promenad, och jag hade lust, och det hade Gösta också! Vädret var helt underbart, och det var det hela dagen. När jag kom hem, så kom Mia och hennes hund och vi satte oss på soffan utanför, så våra hundar fick bekanta sej lite mer med varann. Då kom också Birgitta som hade med sej en stol hemifrån och slog sej ner och pratade med oss också. Gösta gillar Birgitta, och Birgitta gillar Gösta jättemycket. När Mia hade gått kom Ann-Gerd som var ute och gick, och satte sej på soffan för en pratstund i stället. Då ringde Jimmy och frågade om jag ville följa med och titta på hans nya lägenhet, Lotta och Sabina skulle köra honom och Jessa dit. Gösta och jag följde med. Jimmys lägenhet var jättefin, så nu har han lite att göra när han flyttar in där. Men så roligt för honom!

Dessa nyvärpta äggen hade Marita med sej från Krogsered igår, som jag gärna ville betala för. Åt ett av dem till dagens frukost...ett brunt. Mumsigt!

Kommer att få några kronor tillbaks på skatten som jag betalade förra året...försöker gilla läget att jag slapp att betala restskatt i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar