onsdag 25 maj 2016

Till Vårgårda...

...åkte vi och shoppade idag, Bisse och jag! Bilden är från torget som hade en fin blomsterplantering. Vi handlade på Willys, och åt thaibuffé på Restaurang Shanghai. Mätta och belåtna åkte vi därifrån till Hjulets loppis där vi handlade lite smått...

På loppisen sålde de den här gamla EP-skivan som är mitt allra första minne av en "modern" grammofonskiva. Min storebror Gunnar hade köpt en sådan i slutet på 50-talet (tror jag det var) och jag minns att jag satt alldeles stilla på en säng och bara lyssnade när han spelade den...så fantastiskt för ett litet barn som bodde på landet!

Det kanske var för att artisten på skivan hette Sven Gösta Jonsson...som jag (omedvetet) döpte min älskade hund till Gösta!?!? Tror inte det, men när jag lagt in dagens bilder på bloggen kom jag på att det blev 2 gånger Gösta...som dessutom hade ett samband! Min Gösta som är en snäll och go hund fick följa med oss till Vårgårda...och jag köpte ett litet mjukisdjur på loppisen som han fick, för att han är så nöjd och glad över att bara få följa med! Men...det stackars mjukisdjuret, för 5:-, fick inte leva länge...max 5 minuter! Köpte en groda också...som han nog får i morgon...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar