lördag 9 december 2017

Julmarknad...

...framme i byn idag! Jag gick inte dit, halt och eländigt var det ute. (Plåtburken på bilden vann jag på Lions lotteri igår. 1:a pris, som var 1 kg chokladpraliner). På vägarna i Sjuhärad var det glashalt, och de gick ut på radion och varnade gång på gång. Många olyckor och avåkningar...så glad för att jag inte behövde åka någonstans!
- Gösta sov på natten...men när jag gav honom frukost på morgonen ville han inte äta...det har aldrig hänt förut...han som älskar mat! Men efter förmiddagspromenaden åt han lite, och verkade piggare. Har tvättat lakan, diskat upp precis all disk på diskbänken, rensat i kylskåpet och äntligen plockat ner solcellslyktorna på balkongen. Hostan och snuvan fortsätter för min del, men det onda i halsen är nästan helt borta. När jag varit ute och rastat hundarna för sista gången idag (strax efter 23)...så började det snöa när vi kommit in igen. Efter en stund var det alldeles vitt ute...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar