tisdag 20 september 2016

Fick oväntat besök...


...på förmiddagen av Lotta och hunden Xena! De hade promenerat från Vänga till Fristad, drygt 8 km. Efter en liten stunds paus promenerade (och joggade) de hem igen. Är väldigt imponerad över Lottas kondition och ork!!!

Hade tid hos min goa Diabetessköterska Ewa idag för årlig kontroll. Eftersom jag vet att hon vill kolla mina fötter, bestämde jag mej för att ta ett fotbad. Det var första gången Gösta  såg mej bada fötterna i en balja..han var så intresserad/nyfiken, tittade och nosade...länge, länge! Ewa tyckte att alla mina värden var bra, blodtrycket var 129/71...och pulsen 65. Hade gått ner ca ½ kg sedan förra kontrollen...:)

På sena eftermiddagspromenaden med Gösta hittade han ett äpple! Han bar med sej det...stannade...la sej ner...och åt lite av det! Det tog en stund innan vi var hemma, men vad gjorde det? Är Gösta nöjd och glad...så är jag det också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar