torsdag 1 september 2016

Pusskalas...


...mellan Gösta och Batman idag när Lotta, Sabina och hundarna kom på besök på eftermiddagen. Även Tim (och hans kompis) kom hit en liten stund...för toabesök.
- Var en kort sväng till City och köpte avocado. en bunt små rädisor och en kartong champinjoner á 5:- st...alltså totalt 15:- för allt. Det är roligt att handla billigt! Åt stekt fläsk till middag, och passade på att göra en kycklinggryta till morgondagens middag, innehållande kyckling, champinjoner, röd paprika, grädde och lite olika kryddor. 
- Köpte två nykokta krabbklor hos Emil också, när jag var på City. De blev "kvällsgodis" för mej när jag satte mej framför TV:n på kvällen. Helt plötsligt hade jag en hund vid min vänstra sida,,,och en katt vid min vänstra! All-ätaren Gösta fick smaka en liten bit krabb-klo först...och när han hade fått in det i munnen stelnade han till...och spottade sedan ut det! Jag fick ett litet gott skrattanfall! Försökte få honom att smaka igen, men han var obeveklig. Har ofta trott att han inte bryr sej om hur olika saker smakar...han äter allt! Och speciellt om han ser att jag äter något. Men jag hade fel...och är bara glad för det. För då kan Myran och jag mumsa krabb-klor för oss själva. Det är nästan det enda hon äter, förutom torrfoder...men hennes största favorit är FÄRSKA räkor!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar