måndag 28 november 2016

Var och postade några brev...

...och träffade på Bisse som var på väg till Apoteket! Vi gick tillsammans till City och handlade lite mat. När jag var ungefär halvvägs hemma träffade jag en tjej som var ganska förtvivlad, hon hade sett en vit hund som satt i närheten där jag bor och hunden skakade och darrade så hon trodde nästan att den var döende. Jag lovade att gå och kolla upp hunden. Det var ingen fara med hunden, att den darrade berodde på att den frös, det var ju kallt ute. Hunden hade kommit ifrån sin matte Helen när de var ute på en skogspromenad och medan matte letade och letade i skogen sprang hunden hem och satte sej utanför deras dörr. Jag gick till Ingela som kom ut med en filt och lade över hunden, och sedan gick hon till Inger som känner både hunden och hennes matte. Inger tog med sej hunden hem så den fick komma in i värmen, och efter en stund återförenades hunden och matte. Till mycket stor glädje för de båda, givetvis!
- Min egen Gösta sitter här i trappan och väntar på att få en godisbit...och det fick han! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar