fredag 18 november 2016

Idag för ett år sedan...

...kom den här lilla varelsen tillfälligt hem till mej. Han hade en hudsjukdom och skulle avlivas om ingen ev. tog hand om honom. Det var en bekant till den tjejen Lotta köpte sin Lilla My av, som ville bli av med sin hund. Hon hade inte lyckats sälja honom pga hans hudproblem. Han skulle vara hos mej tills någon annan tog hand om honom, för jag skulle ju absolut inte ha någon ny hund!!! Även om Lotta trodde det...Men ödet ville något annat...han visade tydligt att han ville vara hos mej...han var så försynt och lugn. Och när Lotta hittade några som var intresserade av att ta hand om honom...så var det redan försent. Jag ville ha honom kvar!...och jag tror att vi alla var mycket nöjda med det...Lotta...men kanske allra mest...hunden som fick namnet Gösta,  och jag!

Efter många veterinärbesök, mediciner, bad och hudprov blev Gösta symtomfri från hudsjukdomen  demodex ca 6 månader senare, och så här fin är han idag.

Idag skulle jag ge honom en liten tuggpinne med kyckling på, för att fira hans 1-årsdag hos mej. Från ingenstans dök det upp en katt som var synnerligen intresserad av tuggpinnen, Myran!

Hon tog tag i min hand för att komma riktigt nära och lukta på tuggpinnen. Snälla Gösta sitter snällt i bakgrunden och väntar...och väntar. Det slutade med att Myran fick behålla den pinnen och Gösta fick en annan! Visste inte att katter kunde vara intresserade av tuggpinnar...

Jag var ute och slängde tidningar till pappersåtervinningen och ställde sedan tillbaks tidningskorgen i trappan. Det upptäckte Myran...och passade på att krypa ner i korgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar