tisdag 16 maj 2017

Äntligen planterat sticklingarna...

...av min Hoya loherii som jag klippte ner för ett tag sedan! 
- Kollat och sorterat gamla mönster...många åkte i soppåsen.
- Hade en fläskfilé med "bäst före datum" som jag bestämde mej för att göra en "gryta" av. Skar köttet i skivor, hade rester av purjolök i kylskåpet, röd paprika, och champinjoner i frysen. När jag hade stekt färdigt köttet gick den nya brandvarnaren igång!!!! Den tjöt, och tjöt...hur länge som helst! Trots att jag viftade  med en handuk...och sedan med tidningar...och öppnade ett fönster i köket fortsatte den låta! När den efter en stund ÄNTLIGEN slutade tjuta hade det nästan slagit lock för öronen på mej. Läste bruksanvisningen för den nya brandvarnaren och såg att det skulle finnas en knapp för att stänga av larmet om den larmade när det inte behövdes! Gösta hade fått ett vom-ben att gnaga på, så han brydde sej inte ett dugg om det hemska oljudet som varade så länge! Är jag lugn (?)...så är han lugn...puh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar