lördag 20 maj 2017

Vårmarknad, Loppis och Underhållning...

... i Fristad idag! Köpte lite smått på loppisen...nöjd och glad för de sakerna. På torget fanns det närproducerade ätbara saker till försäljning....och lotterier.

På eftermiddagen gick jag till affären, och då träffade jag Raija och hennes hundar Elvis och Kanwas. Raija hade vunnit blommor som hon var jätteglad för. Jag hade tagit med mej 10-enkronor att köpa lotter för, enkronor som snart inte gäller längre. Bestämde mej för att ta 3 lotter för 10:- i Lions Blomsterlotteri även om jag sällan eller aldrig vinner då jag tar lotter. Blev mer eller mindre chockad då jag vann en blomsterpåse innehållande 1 st. tomatplanta, 1st. rosa dahlia och 2 st. tagetes! Raija hade vunnit en likadan påse och frågade om jag ville ha hennes tomatplanta, för hon hade ingen tur med tomater, sa hon. Jag tog gärna emot den, och gav henne mina tagetesplantor istället! Vi var båda mycket nöjda med bytet...:)

Det har varit varmt idag ca 25 plusgrader! (lika varmt igår!) Blev så sugen på sill och färska potatis...och varför skall man motstå en frestelse om man inte behöver göra det? Hade allt hemma utom potatis, dill och färsk lök, Köpte 6 st. färska potatisar, 3 till idag och tre till i morgon. 1 burk sill räcker i två dagar för mej. Sååååå gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar