måndag 19 juni 2017

Varit på banken...

...och satt in kvarvarande sparade "kaffepengar" från min fleråriga kursverksamhet!
Dessa enkronor upphör att gälla från den 1 juli, så det var hög tid att sätta in dem på ett konto för att jag inte skulle mista värdet för dem. Det var fler än jag som ville sätta in sina gamla mynt på banken idag, så väntetiden var lång...och alla orkade inte vänta. En dam hade sin hund sittandes i sin bil...och det var varmt idag också, så hon valde att lämna banken...heder åt henne! Bankkassörskan berättade för mej att folk kommit med sina "gamla" pengar hela den senaste månaden för att sätta in dem på något konto. Jag hade själv räknat mina enkronor som jag lämnade in - dels för att jag alltid har tyckt om att räkna pengar - och dels för att jag tyckte det var kul att se om bankens mynträknare och jag kom fram till samma summa. Sa inget om min räkning till kassörskan...men både mynträknaren och jag kom fram till exakt samma summa...850:- Kassörskan och jag var båda nöjda med resultatet!
- Efter bankbesöket gick jag till blomsteraffären och köpte blomsterpinnar och en minikaktus. Och innan bankbesöket gick Gösta och jag en promenad med Eva och hennes goa hund Molly. Molly har börjat löpa...men Gösta verkar inte bry sej!?!?
- Sent på eftermiddagen byttes ankägg mot frysta kantareller...spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar