fredag 25 augusti 2017

Det är min sked - rör den inte!!!

Jag tappade en sked på golvet på förmiddagen, och genast kom Herbert och tog den! Han tog med den till hundbädden, lade sej där...och vaktade "sin" sked! Han har aldrig tagit något som "sitt" och vaktat det, så det var ytterligare ett litet framsteg i hans liv. 
- En väldigt mulen dag, och en del regnskurar. Perfekt för att pyssla inomhus, och jag passade på att sortera en massa vykort, så jag glömde "både tid och rum"...:)
- På tidiga kvällspromenaden träffade hundarna och jag Rosa som vi pratade en ganska bra stund med...vi träffade Ingela som slog följe med oss till Inga-Lill som jag överlämnade 3 färska skvallertidningar till...som "fredagsmys"...:)
- Vi gick vidare hem till Ingela där Pelle stod utanför och rökte. Ingela kelade med Herbert med sina långa naglar, och han fick så gott som "ståpäls" av det!!! Även Gösta fick det, när hon kelade med honom! Lotta och Sabina kom på besök, och eftersom jag inte var hemma gick de till Ingela och Pelle . De följde med mej hem för en fikastund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar