måndag 28 augusti 2017

Ny vecka...och semestern är slut...

...för de flesta...men inte för oss som är pensionärer...och som trivs med det!
- På Göstas, Herberts och min förmiddagspromenad träffade vi Birgitta, Maria, Vanja S., dagisbarn, dagispersonal och några okända som tyckte att Gösta och Herbert var fina hundar! Och det är de ju...och jag blir så stolt och glad över deras kommentarer!
- Lämnade sedan hundarna hemma, och gick först till Apoteket och hämtade ut mediciner, sedan till City och handlade lite. Där träffade jag Lotta, Jocke och lilla Sabina. Lotta mådde inte jättebra...hon hade dagen innan halkat hemma på en våt träramp, ramlat och slagit i bakhuvudet! Hon hade ont i huvudet när jag träffade henne, och valde att inte jobba natten som var meningen...klokt av henne! träffade Raija R. och en annan trevlig pensionär som jag inte vet vad hon heter...och Maria igen, hade sällskap med dem hem. På sena em promenaden med mina sambor träffade vi Eva och hennes Molly...vi gick en promenad tillsammans. När vi var nästan hemma träffade vi Ingela som hade varit och handlat, så det blev en pratstund med henne också. Min goe och högt uppskattade storebror Gunnar ringde på em, alltid lika roligt att prata med honom! Om ca två veckor åker de till Spanien med sin husbil...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar