torsdag 1 februari 2018

Årligt läkarbesök...

...då jag fick svar på blodproverna som togs i tidags! Hade samma läkare som förra året, Maria D.S. Hon var väldigt nöjd med alla värden som blodproverna visade. Långtidssockret hade gått upp lite, men jag erkände att jag fuskat lite under jul och nyår. Hon tyckte att jag kunde ta två tabletter i fortsättningen, istället för 1, för min diabetes 2. (Två tabletter är den vanligaste doseringen) Fick även lov att minska dosen av beta-blockerar-medicinen, (som jag fick för högt blodtryck, och för att pulsen var så hög när jag började gå på kontroll, och var livrädd när de skulle ta blodprover på mej!)  Förra året skrev hon ut en lägre dos på dessa tabletter och det har fungerat jättebra! Nu fick jag lov att ta bara ½ tablett om dagen...så får vi se hur det går! 
- Blev så glad för att hon var så nöjd med mina värden, och för hennes respons om beta-blockerar-medicinen...så jag köpte en ny dosett när jag hämtade ut mina mediciner på Apoteket! Och när jag även gick till affären direkt därefter...firade jag med att köpa en 10-pack disktrasor och två permanenta tuschpennor!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar