söndag 7 juli 2013

Blommor, humla, fiskmås och...en kaka !

På väg till mamma går jag som vanligt förbi Nybroparken där det alltid finns så fina blommor vid den här tiden på året...såg en humla på en blomma!

Utan humla såg blomman ut så här...
 
 Den här blomman fanns utanför stationshuset i Fristad.
 
 När jag gick från mamma för att åka hem, irrade den här lilla fiskmåsen (tror det är en fiskmås) vilset omkring utanför huset. Men så verkade det som hon hade hittat hem...för hon hoppade upp på trappan till ingången bredvid mammas ingång!!! Där stod hon och försökte titta in, medan jag gick förbi...
Eller om fiskmåsen kanske var en han...inte vet jag!
 
Och förresten...den här "blåingen" såg jag på väg till stationen i Borås!
Någon slags slända...eller vad? Bilden är mycket förstorad...
 
 Hade med mej kaka till mamma idag, bakad igår . Smaksatt med banan!
 

2 kommentarer:

  1. Jättefina kort Ewa! Såg också en förvirrad måsunge i veckan, på Getängsvägen. Man undrar ju hur de klarar sig för de verkar väldigt hjälplösa.

    SvaraRadera
  2. Tack för berömmet!
    Vem är inte som en måsunge ibland...:)

    SvaraRadera