onsdag 17 juli 2013

En semesterdag...

...som började med att Bisse och jag åkte till stan och provade ut nya glasögon. Vi beställde tid för synundersökning för ca en vecka sedan. Vi gjorde sedan en del ärenden, handlade några saker som vi behövde på Clas Ohlson, EkoHallen och "Gotteboa".  Och så passade vi på att äta lunch tillsammans...såklart!
Vi tittade in på jobbet på hemvägen för att se hur långt de hunnit med utbyten av fönster i vår lokal. De hade inte bytt ut ett enda fönster än!!!...trots att de skulle börjat med det i måndags. Alltså...minst tre dagar försenade...hittills! Men de har i alla fall ställt upp 4 fönster som skall bytas ut...

Jag köpte nya köksgardiner...tyckte mitt hem behövde något nytt!
 
Det har varit en helt underbar dag...soligt, varmt och skönt! Sent ikväll när jag hade hällt upp ett glas rosévin för att sätta mej på balkongen och bara njuta av tillvaron...fann jag att min favoritstol redan var upptagen!!! Myran fick ligga kvar...jag hittade en annan stol att sitta på!  :)

2 kommentarer:

  1. Nickan Lilltroll18 juli 2013 kl. 10:14

    Mmm, Myran ser inte ut att vilja lämna sin sköna stol! Nog bäst att lyda Attack-katten:)

    SvaraRadera
  2. Förstår henne...det är verkligen en skön stol! Och så kan man gunga i den också...:)

    SvaraRadera