söndag 10 maj 2015

Min bror och jag...

 ...träffades i stan idag när jag hade hälsat på en pigg och glad mamma! Broder Bengt och jag hade bestämt att vi skulle äta thaimat tillsammans. Vi hade tänkt gå till China Town, men de började inte servera lunchbuffé förrän kl. 13.00...så Bengt tipsade om Spring Rolls i stället, där han och Pia hade varit och ätit vid något tillfälle. För mej var det premiär att äta där sedan det blev nya ägare.

 De hade en helt fantastisk sushibuffé...på bilden är det bara en del av det stora utbudet! 

 Jag har bara ätit sushi en enda gång tidigare och tyckte inte alls att det var gott då! Men dagens oerhört välgjorda aptitretande bitar lockade mej att smaka än en gång...det här är vad jag plockade till mej! Och jag åt upp ALLT...utom en del av riset. 

Naturligtvis åt vi av thaimaten också, gott, gott! Vi åt länge och väl, och var mycket nöjda när vi gick därifrån. Trevlig och uppmärksam personal hade de också!
När vi hade ätit färdigt körde Bengt mej hem, han tog med sej min gamla tjock-TV, en påse med mer eller mindre trasigt porslin, och lite annat skräp som han skulle köra till någon av sopstationerna i stan. Så gott att bli av med den stora tunga otympliga TV:n. Min bror är stark...det är inte jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar