söndag 24 maj 2015

Pingstdagen...

 ...kom min fd svägerska Karin från Göteborg. Hon och hennes tvillingsyster Eva mötte mej när jag kom med bussen från Fristad till stan. Eva tar hand om Karins röda väska och åker hem till sej...

 
Karin och jag gick och hälsade på mamma som låg och vilade när vi kom dit. Mamma gick upp och höll oss sällskap, hon var på gott humör...och glad för vårt besök! Vi löste korsord och tittade i fotoalbum.

 Karin och jag gick sedan traditionsenligt och spelade på hästar, två olika rader. Kunde på kvällen bara konstatera att vi var totalt värdelösa på att gissa rätt på vilka hästar som skulle vinna!!!  :)) Vi hade totalt ett rätt på våra båda kuponger!
Traditionsenligt gick vi också till Jensens Böfhus och åt - gott och billigt!

Karin följde mej till busshållplatsen vid Södra Torget och då gick vi genom Stadsparken där det fanns flera sådana här fina träd! Jag åkte hem, och Karin åkte till sin syster där hon skulle stanna några dagar. De skulle åka till Ullared en dag, och gå till frissan en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar