lördag 6 juni 2015

Nationaldagen 2015...

 ...har firats idag!

Började min dag med att gå en morgonpromenad med Yvonne och hennes hund Kajsa. (Bilden är tagen utmed promenadvägen) Regnet hängde i luften men vi hade tur, för dagens första regnskur kom precis när vi hade kommit hem. Min granne Ingvar var på väg ut då för att ta en promenad men han gick in igen och väntade på att det skulle sluta regna. Men först stod vi och pratade en lång stund, om våra badrumsrenoveringar bl. a. Strax därefter kom Raija R. och ringde på min dörr och vi pratade om "skvallertidningen" som hon prenumererar på, och som jag får efter henne. Tidningen hade inte kommit denna veckan. Raija fick ett bidrag till tidningen, hon brukar få det emellanåt. På eftermiddagen tog jag mej en tur till porslinsmålningslokalen och nu var alla papegojhyllor nermonterade i den uthyrda delen av lokalen. Jag röjde bland mina tyger...blundade...och gick ner och slängde en hel del i containern utanför...*suck*...nödvändigt, men kändes ändå lite vemodigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar