onsdag 24 juni 2015

Tandläkarbesök igår, tisdag 23/6...

 Skulle få mina alldeles nya tänder...men tandteknikerna som skulle göra dom var inte nöjda med avtrycket de fått, de tyckte att det verkade snett. Så det gjordes ett nytt avtryck, kollades en gång...kollades igen...och ja...det var lite snett. Så nu har teknikerna fått ett nytt avtryck att jobba efter och jag får vänta lite till innan jag får mina "riktiga" tänder...

Bisse var med mej hos tandläkaren och efteråt handlade vi lite smått. Jag köpte en röd tvålkopp och en röd pedalhink till badrummet. Både Bisse och jag köpte varsin vattenkanna till våra olika krukväxter. Vi besökte en för oss, ny lunchrestaurang. Vägen gick till Borås Ridhus, till Restaurang Hästhoven. Fullsatt när vi kom dit! Det fanns bord utomhus men det verkade inte så lockande i sommarkylan. Men vi hade tur, det blev ett bord ledigt inomhus. Tjejen i kassan tipsade oss om det, en jättetrevlig uppmärksam kundvänlig tjej! Bisse och jag valde en fiskrätt - ångad torskfilé med pepparrotssmaksatt vitvinssås, toppad med ägg och räkor, som serverades med hemlagat potatismos eller färskpotatis. Åhhhhh, så gott det var!!! Priset för dagens lunch var endast 79:- och då ingick salladsbord, bröd, dricka, kaffe och kaka! Både Bisse och jag var enhälligt eniga om att vi gärna besöker denna restaurang igen!
Tidigt på kvällen åkte jag till porslinsmålningslokalen och röjde där i ca två timmar. Erik hade hämtat allt som jag ställt undan till Röda Korsets loppis, jättebra! Gick sedan in på City där jag träffade fina trevliga Carina, som kommer att bli min nya granne så småningom...och vi pratade en bra stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar