söndag 21 juni 2015

Var i Derome...

 ...den 12-13 juni! Min bror Gunnar ringde och tyckte jag skulle komma på besök för lite trevligheter...och göra ett litet avbrott i mitt röjande i porslinsmålningslokalen. Åkte tåg dit på fredag eftermiddag och Gunnar hämtade mej vid Derome station/hållplats. Ulla och Molly tog emot hemma...i solskenet!

 Grillmästare Ulla fixade sina jättegoda kotletter medan Gunnar tittar på...:)

 Lagom till vi skulle äta av all den goda maten kom Dick och och åt med oss!

 Här myser Gunnar med deras goa "fralla" Molly...

 På lördag morgon efter frukosten åkte vi till Varberg. Först besökte vi Pingstkyrkans loppis, en stor affär med loppissaker! Möblerna var oerhört billiga där, och även det mesta av glas och porslin! Sedan åkte vi till en bakluckeloppis...där fyndade jag rejält!!! 

 Vi besökte också GIF second hand, köpte ett gulligt glas, och 4 fina julkort!

 En bild på fina Molly...vill haaa en sån hund!  :)

 Gunnar och Ulla körde mej hem på lördagen i sin fina husbil. Jag satt bakom dom och hade ett eget litet bord där jag satt och läste! De följde med mej till porslinsmålningslokalen och hjälpte mej att bli av med flera hyllor som de lastade in i husbilen. Ulla, den stackaren, klämde en finger rejält vid lastningen! Och inte nog med det...de skulle ta med sej ett vitrinskåp med glasdörrar och glashyllor också. En av glasdörrarna exploderade och gick i tusentals bitar! Ulla fick glassplitter i fingrar och i handflatan och det blödde ganska mycket!!! Och gjorde ont naturligtvis. Är så tacksam för all hjälp jag fick av dom...och för deras uppmuntran med loppisbesök och annat trevligt! Det gav mej lite ny energi, vilket var mer än välbehövligt!

 Här en del av loppisfynden...för totalt 40:-  Såååå nöjd!!!

Myran förstod ju att jag skulle åka ifrån henne...så hon gick och lade sej i min väska och sov där i minst ett par timmar innan jag åkte iväg...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar