tisdag 1 september 2015

Ögonbottenfotografering...

...har jag varit på idag! En kontroll pga min diabetes typ 2. Så här ser en frisk ögonbotten ut. Sjuksköterskan som utförde ögonbottensfotograferingen såg friska ögonbottnar på mej, och eftersom jag har bra långtidsvärden, så behöver jag inte återkomma för fotografering förrän jag ev. börjar med någon medicin. Jag blev så glad över beskedet! Bisse kom och hämtade mej när jag var färdig, trots att jag förvarnat henne om att jag förmodligen skulle se ut, och uppträda som någon som använder droger, eftersom jag fått droppar i ögonen som vidgade pupillerna! Vi åkte till stan, bersökte gotteboa, och handlade på Kvantum. Vi avslutade med lunch på Young Thai.

Köpte bl.a. zucchini på Kvantum, och hittade ett recept som jag genast ville testa! Gjorde en slags köttfärssås och skivade zucchinen med osthyvel...

Varvade zucchinin och köttfärssås...och strödde på riven Västerbottensost...och in i ugnen med det! Glömde tyvärr att fotografera maträtten när den var färdig. Var "tvungen" att provsmaka...och det var så gott! Bara att värma till morgondagens middag! Tycker om zucchini...en billig och god grönsak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar