måndag 27 november 2017

Snuttekudde...

...som Gösta har fixat till sej själv! Matte gillar inte att kuddens hörn tuggas sönder...
- Det har varit en mestadels regnig, trist och grå dag. Jag har tvättat en maskin. Och så fick jag för mej att göra en deg för att baka skurna pepparkakor med hackad mandel! Gjorde en halv sats, och med lite mindre kryddor än enligt receptet, då jag inte gillar starkt kryddade pepparkakor. Rullarna med deg behöver stelna i kylskåpet så det är lätt att skära dem i tunna skivor. Tidigt på kvällen passade jag på att göra en rulle med deg för bondkakor också, även det en halv sats...som också behöver stelna. I morgon skall det bli ännu mer regn, och kanske snöblandat regn dessutom. Så jag ser fram emot att baka pepparkakor och bondkakor...och känna den underbara doften!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar