torsdag 13 augusti 2015

Kvällsutflykt med Lotta...

...till Stora Sölebo! Jag föreslog att vi skulle åka dit, för jag ville så gärna se Luckys lilla föl. Jag tog med mej ett äpple, skuret i bitar, för att bjuda djuren på lite godis. Först träffade jag kaninerna Piff och Puff som gärna tog emot en äpplebit och mumsade på. Det här är Puff...men tyvärr blev det ingen  bra bild på Piff.

Sedan till första hagen där Lucky gick med sitt söta föl, född för ca tre veckor sedan. Lucky åt väldigt  gärna äpple...men lilla fölet bara nosade, visste inte hur man åt äpple...än!  :)  Lilla fölet var full av energi, sprang fram och tillbaka, och hoppade!

I en annan hage gick Faxi med sin luva...för att slippa retsamma flugor! Faxi gillade också äpple. Han ville ha mer och mer...:)

Och så var det fina hästen Beauty...som inte heller visste att man kunde äta äpple, hon föredrog hö! 
På vägen hem träffade vi Jimmy vid stationen så det blev en liten pratstund med honom, och vi träffade Tim med kompis där också. Tim var hemma hos mej och hämtade kompisens cykel innan jag åkte med Lotta till stallet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar