tisdag 18 augusti 2015

Senapstuben anföll...

 ...mina tre fina assietter sent igår kväll! Tuben föll ca 80 cm, rakt ner på dem...och alla gick sönder. Och ändå var det taget nästan hälften av senapen i tuben...vilken kraft!!! 

Blev lite ledsen...tyckte assietterna var så fina...med söta blommor på! Loppisfynd...

Den senaste tidens sol och värme har fått Kärlekspelargonen att blomma rikligt...

Dagens middag! Hade lite beasås över i kylskåpet...tog upp en bit lax från frysen och stekte den...och serverade den tillsammans med kokt färskpotatis och sallad. Det var riktigt gott! Lite glass och nygjord jordgubbssylt till efterrätt...mums!


Gick en promenad, mitt på dagen, till Q8 och postade ett brev. Gick in på Ekelunds Vävkammare och kikade lite, de har slutförsäljning på de sista varorna (och inredning) i sin butik som de haft i många år, och de hade bara öppet denna veckan ut fick jag veta. Jag hittade en liten rolig inredningsgrej...som jag direkt kände att jag kunde använda till utgående post/brev! Kostade "hela" 20:-
Fick besök av Tim och en kissenödig Sabina på eftermiddagen! (Deras mamma var iväg och gjorde ett häst-jobb,  och Tim skulle passa sin lillasyster under tiden) Hos mormor fanns det några roliga pennor att testa...pennor med fjäderskrud som lyste när man skrev med dem...men roligast var nog pennan med grodan, som "knockade" den som försökte lukta på den!  :)  Och försökte...gjorde både Sabina och Tim!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar