onsdag 18 november 2015

Onsdagsutflykt på dagen, och Gösta på kvällen...

Bisse och jag åkte till Vårgårda. Där höll de på att ställa upp årets julgran på torget. 

Vi åt lunch på Restaurang Shanghai, för andra gången. Vårt första besök där, gav mersmak. God och vällagad mat med fräscha tillbehör. Och trevlig personal!

Efter lunchen åkte vi till Willys och handlade en del matvaror. Och sedan till PMU:s loppis!

Jag köpte bl.a. dessa Rolf Lidberg troll...och lite andra julsaker.

Tidigt på kvällen åkte Lotta, Anne och jag till en tjej som hade en fransk bulldog som hon ville bli av med fortast möjligt. En liten valp på ca 6½ månad. Om ingen kunde ta hand om den, så skulle valpen avlivas, enligt tjejen. Hon skulle åka utomlands och ville bli av med hunden. Hon hade försökt sälja honom på Blocket, utan att lyckats med det! Hunden är importerad från Serbien (?) Lilla vovven har haft en tuff start i livet, oönskad och...avlad för att ge snabba pengar? Ibland blir inget som man tänkt...för den här lilla vovven reagerade, på grund av det, med en massa hudproblem! Lotta, Anne och jag var rörande överens om att hunden inte skulle avlivas, inte heller bo kvar hos sin matte som bara ville bli av med honom. Lotta kunde inte ta hand om honom, hon har flera hundar innan. Anne kunde inte ta hand om honom, hon har både hundar och katt/katter! Och då var det bara jag kvar...som lärt mej tycka jättemycket om franska bulldoggar tack vare min äldste bror Gunnar och hans fru Ulla`s som haft denna hundras som favoriter i många år. Och deras fina Molly!
Så det blev så...att lilla vovven fick följa med mej hem. Fullständigt helt oplanerat! Min fina katt Myran tyckte nog inte att det var så roligt med en hund hennes matte månade så mycket om...

Och vad skulle jag kalla lilla vovven för? Alltid lättare med ett namn...och hans namn enligt stamtavlan...var Asterix...vilket jag inte kunde tänka mej att kalla honom! Namnet Gösta dök upp i mitt huvud ganska snabbt, och när jag "granskat" honom en stund...så var han en Gösta...fråga mej inte varför! Gösta och jag fann varann väldigt snabbt, och när han lade sej vid mina fötter och somnade där...så...var jag "såld"! Vid mina fula fötter!!!...:)

Lite senare kom han upp och lade sej bredvid mej i tv-soffan...och sov jättegott där! På natten fick han sova i Myrans kattbur bredvid min säng...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar