måndag 30 november 2015

Stormen Gorm...

 ...drog in över framför allt Skåne med orkanvindar igår kväll och ställde till kaos! Tak blåste ner och många blev strömlösa! Även Halland och Västra Götaland drabbades, men inte lika illa. När jag hade varit ute med Gösta strax före midnatt, började det snöa och blåsten tilltog. Ca bara ½ tim. senare tog jag detta kortet på ett av mina fönster i vardagsrummet! Nästan lite kusligt...men under natten lugnade allt ner sej som tur var.

Idag när jag tränade Gösta i att vara ensam hemma gick jag och postade ett brev, gick in på City och köpte potatis och tomater...och en (Elfsborgs) boll till Gösta! Anade att han gillade bollar...:) Och det gjorde han verkligen! På eftermiddagen kom Lotta och Tim och hälsade på. Lotta tyckte att Gösta hade vuxit sedan hon såg honom för ca en vecka sedan, och det tycker jag också fastän jag ser honom hela dagarna! Han har blivit kraftigare och börjar nu se ut som en riktig fransk bulldog. Gösta tycker jättemycket om Tim (och vem gör inte det?) och Tim kastade bollen och Gösta hämtade den! Jag hade tidigare belönat Gösta med en pytteliten godis när han och jag lekte apport med bollen, så jag informerade Tim om att göra likadant  när Gösta kom tillbaks med bollen till honom. Jag är så imponerad av att Gösta är så lättlärd...kolla bara här så koncentrerad han är på vart bollen skall ta vägen! Men...ibland låtsas (?) Gösta inte höra när jag säger något till honom...särskilt när det är något han inte får göra...som att tugga/bita i bordsben, tugga/bita på böcker, försöka få igång Myran att leka och busa! Man får vara envis när man "fostrar" valpar, men man får så oerhört mycket tillbaks också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar