fredag 20 november 2015

Sabina träffar Gösta...

...för första gången! Kärlek vid första ögonkastet, för båda två! Gösta är rolig för han gillar att sitta i knät på detta sättet.
På förmiddagen tog Inga-Lill och jag en promenad till kyrkogården för att tända ljus. Inga-Lill är inte speciellt förtjust i hundar så jag frågade om det var okej att Gösta fick följa med. Jag lovade att han inte skulle hoppa upp på henne, vilket hon tycker är otrevligt när hundar gör. Hon sa att hon litade på mej, och Gösta skötte sej utmärkt! Inga-Lill erbjöd sej till och med att hålla honom medan jag fixade med mina gravljus!!! Vi promenerade sedan till Q8 och jag lämnade in lite post där, och då höll
Inga-Lill Gösta igen! Hon tyckte att Gösta var en riktigt söt liten hund! Nu är han ju inte världens sötaste hund ännu med sina hudproblem framför allt i ansiktet, Lotta och Anne säger att han ser ut som en skabbräv!!! Men efter bara två dagar hos mej är de imponerade över hur mycket bättre han har blivit i ansiktet! Och det ser jag också! Har inte gjort så mycket mer än uppmärksammat och brytt mej om...med mycket kel och gos. Det är så oerhört lätt att tycka om Gösta, han är så lugn, och han verkar tycka om allt och alla, människor som djur! Det är bara min katt Myran som är lite misstänksam, som inte riktigt kan slappna av. Och det är ju inte så konstigt med tanke på alla år hon hon bott hos mej utan någon som helst konkurrens! Men hon är så nyfiken på denna lugna hund som inte vill annat än bli kompis med henne. Gösta gjorde ett litet försiktigt försök igår, men fick sej en liten tass-smäll och backade! Idag fortsatte nyfikenheten mellan de båda, och vid ett kort tillfälle stod de nos mot nos med varann, sedan gick de åt varsitt håll. På kvällen låg Gösta bredvid mej i soffan och Myran stod nedanför och kollade läget. Jag inviterade Myran att hoppa upp och lägga sej i mitt knä, och hon gjorde det! Så jag hade Myran i knät, och Gösta bredvid mej i soffan...kelade och gosade med de båda växelvis, höll andan en bra stund, det funkade! Jag vill, och önskar, av hela mitt hjärta att de skall bli vänner/acceptera varann!
Vet inte om Gösta kan skälla...han har inte gjort det än i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar