fredag 28 oktober 2016

Äpplen...och Våfflor!


När Gösta och jag hade gått vår morgonpromenad gick jag lite motvilligt Sikvägen hem. Motvilligt...därför att det finns äppleträd utmed vägen...och Gösta är tokig i äpplen! Han brukar få ta ett äpple och äta på, om det ligger som fallfrukt på gatan. Idag stod en dam och krattade ihop löv och fallfrukt där...och när Gösta ville gå in på hennes tomt och hämta äpplen...förklarade jag lite generat att han älskar äpplen. Hon gav honom ett äpple och lyckan var total för Gösta! Hon sa att hon aldrig sett en hund som varit så förtjust i äpplen...och så frågade hon om jag ville ha några fler äpplen till honom. Såklart jag ville!!! Hon gick och hämtade denna kasse full med fina och goda äpplen! Det var fallfrukt, och hon skulle ändå kasta den. Kände mej rik när jag gick hem...
- Rose-Marie och jag träffades utanför Statioscaféet på fm för att fika och äta våfflor med sylt och grädde. Det smakade väldigt bra! Och vi hade en trevlig pratstund...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar