torsdag 17 december 2015

Bakat...

...pepparkaksmuffins idag! Fick receptet av Anitha igår kväll, ett recept från hennes mamma, som Anitha ofta bakar. Eftersom jag inte hade alla  ingredienser hemma som behövdes, så var det bara att traska iväg till affären på morgonen. De blev verkligen jättegoda och var mycket lättbakade. Sent på eftermiddagen fick jag oväntat besök av Lotta och Tim som gärna gosade med Gösta, och Gösta blev så glad när de kom, han är en mycket glad, vänlig och social liten hund! Lotta och Tim fick på smaka på pepparkaksmuffinsen och de fick med sej några hem också.

Gösta intresserar sej för nästan allt jag gör. Han fanns vid min sida hela tiden medan jag höll på att baka. Och det lönade sej...han fick smaka lite på en muffins när de var färdiga och hade svalnat! :) Tror att vi måste baka nya muffins i morgon...

Ikväll badade Gösta för 5:te dagen i sträck med specialschampot. I morgon är det advocate Spot-on droppar mellan bogbladen som gäller, och sedan två dagars uppehåll innan nästa bad. Här ligger han i soffan och mår gott...på sin mattes favoritkudde...såklart!...:) Men snart är det mattes säng som gäller....:)

1 kommentar:

  1. Gösta ser ut som ett riktigt charmtroll. Förstår att du fastnat för honom.:)

    SvaraRadera