fredag 18 december 2015

Idag för en månad sedan...

...kom Gösta in i mitt liv, väldigt akut! Var inte alls beredd på att skaffa hund - pga många orsaker - men visst kunde han få vara hos mej tills man hittade någon annan som kunde ta hand om honom. Men Gösta verkade bestämma sej tidigt för att han ville stanna hos mej! Hans hudproblem blev värre, och jag tyckte så synd om honom, vad skulle det bli av honom? En dag blev det bara för mycket för mej...tårarna bara rann. Då kom Gösta...nosade runt mina ögon...och visade sin tillgivenhet genom att pussa/slicka på mej. Min skyddsmur föll...nu är det Gösta och jag!!! :)

Som sagt, Göstas hudproblem tilltog så jag beställde tid hos en veterinär. Det visade sej att han har demodex...och långt ifrån lindrig sådan! Jag behandlar honom dagligen med olika mediciner som veterinären skrivit ut. Så här ser Gösta ut idag, inte "vacker" alls...men jag kan ändå se en förbättring i hans ansikte jämfört med innan medicineringen började. Den lilla tuben med kvalsterdödande medel på bilden ovan kostar 100:-....den innehåller 1 ml och droppas mellan skulderbladen.

Har såklart köpt julklapp till Gösta...hans första jul....och hans första julklappar! Den här spelar en melodi, hoppas han gillar den! Har slagit in den i julpapper idag...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar